Czas na werdykt !!!!!

ale na początek moja propozycja dla Was

Ciasto wiśniowo-śmietanowe

Pomysł wiśni w galaretce w śmietanie zaczerpnęłam z gazetki pt. "CIASTA, sprawdzone przepisy" natomiast biszkopt, to dobrodziejstwo mojej szkolnej koleżanki - idealny ponieważ zawsze się udaje :-))

Oto przepis:

7 jaj
szklanka cukru
2szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
8 łyżek oleju

Na początku wymieszać ze sobą jajka i cukier a następnie dodawać resztę składników. Powstałą masę wylewamy na blachę i pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 40 minut. Ja tym razem dodałam do masy jeszcze kakao ponieważ chciałam zrobić tort przypominający szwarcwaldzki.

Warstwa biała to śmietana 30%, warstwa wiśniowa to kupione w Lidlu drylowane wiśnie kompotowe i wiśniowa galaretka (2 sztuki). Odlany kompot podgrzewamy i rozpuszczamy w nim dwie galaretki, w momencie kiedy zaczną tężeć należy wrzucić do nich wiśnie i zaczynamy układanie: biszkopt (delikatnie nawilżony), warstwa galaretki z owocami i na to ubita śmietana, następnie przykrywamy biszkoptem, ponownie nakładamy bitą śmietanę i warstwę galaretki z wiśniami. Wszystko pozostawiamy do zastygnięcia i to cała filozofia ! Jest wyśmienity - polecam !!!

A teraz czas na podsumowanie CANDY smakowicie. Na samym początku bardzo Wam wszystkim dziękuję za ekspresowe działanie i chęć zabawy - to bardzo miłe, że pomimo niejednokrotnie trudnego i pracowitego tygodnia, znalazłyście czas żeby się zatrzymać i napisać do mnie maila z przepisem (czasami nawet przepisami).
Dostałam osiem komentarzy ale około dwudziestu przeróżnych przepisów: troszkę na dania główne, na przystawki i na słodkości. Niektóre z nich znam, inne są dla mnie totalnym zaskoczeniem za sprawą przypraw i dodatków, są też i takie o których pierwszy raz słyszę a ich brzmienie i przepis wywołują moje zainteresowanie. A teraz po kolei, tak jak obiecałam zamieszczam linki blogów dziewczyn, które zechciały się pobawić w moje Candy smakowicie.

- Karolina z elathaslane.blogspot.com
zaproponowała makaron penne lub wstążki ze szpinakiem liściastym i serkami topionymi ( w wersji podstawowej)
- Agnieszka z agea-hoppiness.blogspot.com
zaproponowała blok czekoladowy i czekoladowe wafle
- Małgorzata z en-contra.blogspot.com
zaproponowała deser z mrożonych owoców z kruszonką (Nigella Lawson)
- Agnieszka z Cafe de Paix
zaproponowała łapiący za serce fondant czekoladowy - mniam mniam, jego wnętrze to płynna czekolada - wygląda smakowicie
- Ewa z Point of View
obdarowała mnie mnóstwem pysznych propozycji
1. zapiekany bakłażan
2. piersi na porach
3. zupa brokułowa z mango
4. zupa tajska
5. jabłkowniczka
6. ciasto hiszpańskie

- Janeczka z Janeczkowo
zaproponowała kurczaka curry
- Agnieszka z Oaza
zaproponowała pasztet z selera
- Gosia z magoniowo.blogspot.com
zaproponowała krakersy na zakąskę, ziemniaki zapiekane z szynką i boczkiem, pikantny zapiekany kurczak i sałatka z nachos

Moje drogie dziewczyny, miałam ogromny problem gdyż, tak jak napisałam, wiele z tych przepisów bardzo przypadło mi do gustu. Uwielbiam szpinak i bardzo często go robię tylko, w naleśnikach i z dodatkiem białego sera, bardzo lubię zapiekanego bakłażana i jabłecznik z kruszonką, kurczaka curry też uwielbiam. Uwagę moja przykuł na dłużej fondant czekoladowy, ciasto hiszpańskie oraz mrożone owoce z kruszonką natomiast przepisem Candy smakowicie ogłaszam Pyszny pasztet z selera od Agi z Oazy

Skojarzył mi się z nadchodzącymi Świętami Wielkiej Nocy i właśnie przy ich okazji pojawi się na moim stole. Reszta przepisów nie zginie w czeluściach kolejnych stron mojego blogowania, z pewnością nie, gdyż moi bliscy wtajemniczeni w temat tego Candy już nie mogą się doczekać tych pyszności na stole.

Komentarze

  1. Hi Ewa,
    this cake looks like a drea, and I'm sure it tasts like a dream as well! Have a good weekend!

    Hugs,
    Cathrine :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hummmmmmm, ca a l'air bon!!!
    Bon appétit!!!
    Bisous
    Johanna

    OdpowiedzUsuń
  3. No i się nie załapałam, właśnie weszłam żeby się zapisać,( chociaz miałabym problem, bo brak u mnie popisowych dań, z reguły zawsze oprócz Wigilii robię cos innego) - a tu juz werdykt :)))) Twoje ciasto wygląda smakowicie:)A Agi pasztet z selera to rewelacja- robiłam i naprawdę nikt nie mógł poznac z czego jest zrobiony :)))
    pozdrawiam cieplutko i zyczę miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O rety, szczęka opada na widok tego smakowicie wyglądającego ciasta. Świetna robota.

    OdpowiedzUsuń
  5. Urodzinowy tort prezentuje sie oszalamiajaco! Przyjmij moje najserdeczneijsze zyczenia:) Stu lat w zdrowiu i szczesciu!

    OdpowiedzUsuń
  6. och...co za apetyczne ciastucho,można dostać ślinotoku:) mniam, zwłaszcza dla takiego łasucha jak ja:) Poza tym super pomysł na candy,warto wybróbować coś nowego.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Ci bardzo ,bardzo ,bardzo!!!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy