Słodko i Słono

Dosyć niesamowite zestawienie jeżeli chodzi o ciasto ale...ale zaskakująco przypadające wszystkim do gustu.

To jabłecznik z masłem orzechowym i pianką zwieńczającą całość. Jak zwykle w moim przepiśniku - bardzo przyjemne w przygotowaniu o niezapomnianym smaku. Oto przepis:

- 4 jajka
- 350g cukru
- 300ml jogurtu naturalnego
- 100g masła orzechowego
- 400g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 kg jabłek
- sok z cytryny
- 5 łyżek orzechów ziemnych
- opakowanie cukru waniliowego
- masło do formy

Z trzech jajek oddzielić żółtka od białek. Żółtka utrzeć z jednym całym jajkiem, 200g cukru, jogurtem, masłem orzechowym. W oddzielnym naczyniu wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia i dodać ją do masy orzechowo jajecznej. Formę wysmarować masłem i wypełnić ciastem. Jabłka umyć, obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić je w plastry, ułożyć na cieście i skropić sokiem z cytryny. Orzechy dość grubo posiekać i dwie ich łyżki rozsypać na cieście. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, piec około 30 minut (ja osobiście proponuję trochę dłużej gdyż jabłka puszczają dużo soku i może nie dopiec się ciasto pod nimi). Wszystkie białka ubić na sztywną pianę, dodając stopniowo resztę cukru i cukier waniliowy. Pianę rozłożyć na warstwie jabłek. Ciasto wstawić ponownie do piekarnika na 20-25minut (temperaturę zmniejszyć do 160 stopni). Upieczone ciasto posypać pozostałymi orzechami a gdy ostygnie pokroić na porcje. Smacznego !!!

Komentarze

  1. brzmi pysznie, dziekuje za ten przepis
    buziole
    Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda bardzo zachęcajaco, martwi mnie dodatek masla orzechowego za ktorym nie przepadam, jaki ono ma wplyw na efekt końcowy? czy jest bardzo wyczuwalne???

    OdpowiedzUsuń
  3. na który blog nie zajrze tam przepis na ciasto :) a ja poważnie o diecie myslę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Siedzę przed komputerem i tylko ślinę głośno przełykam :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciacho prezentuje się wspaniale !!!przepis zachowam, jak skończę z dietą to napewno wypróbuję ;-)
    Pozdrawiam Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis. Nigdy nie korzystałam z masła orzechowego. Smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy