Pyszności na każdą porę dnia

Kiedy znalazłam ten przepis w internecie już wiedziałam, że będzie moim ulubionym...po pierwsze, uwielbiam owsiane ciasteczka - po drugie, przygotowanie ich nie zabiera więcej niż pół godziny z upieczeniem.

Kiedyś usłyszałam jak mama kolegi mojego synka podawała przepis na te pyszności, niestety, nie zdążyłam zapisać nawet składników gdyż prędkość mówienia tej kobiety osiągnęła chyba zbliżoną do prędkości światła dlatego tym bardziej się ucieszyłam kiedy wpadł mi w ręce ten oto przepis.

Będziemy potrzebować:
1 i 1/3 szklanki mąki pszennej
1 szklankę płatków owsianych
1 szklankę nasion słonecznika (łuskanych, niesolonych!)
3/4 szklanki cukru trzcinowego
1 kostkę masła - 250g (wyciągamy wcześniej z lodówki, żeby było miękkie)
16g cukru waniliowego
1 łyżeczkę proszku do pieczenia
szczyptę soli

masło+cukier+cukier waniliowy i proszek ucieramy mikserem, do masy dorzucamy płatki, słonecznik (który możemy sobie uprażyć wcześniej na suchej patelni) i mąkę. Po dodaniu reszty składników, ja dalej mieszałam wszystko mikserem a potem już ręcznie, mieszałam do momentu aż stało się błyszczące i tłuste - na 30 minut odstawiamy go do lodówki (czego ja nie zrobiłam bo nie lubię czekać), następnie formujemy w dłoniach małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczamy je delikatnie i układamy na blasze posmarowanej tłuszczem. Pieczemy 13minut w temperaturze 175 stopni.

Kiedy czas ich pieczenia dobiega końca, w kuchni rozchodzi się cudowny zapach, któremu nie można się oprzeć. A smak ? Tutaj wszystko zależy od preferencji i wyobraźni kulinarnej jedzącego ;-)) niektórzy czują w nich chałwę, inni za pewne poczują jeszcze coś innego a mnie pozostaje życzyć Wam smacznego bo na prawdę jest do czego !!!! ;-))

Komentarze

  1. No, to muszę wypróbować :-)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja tez jestem ciasteczkowa, uwielbiam piec a ten przepis pojdzie dzisiaj w ruch :-)))))))
    Pozdrawiam cieplutko, dzieki

    Syl

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis, wypróbuję z pewnością :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za przepis. Na pewno kiedyś spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. You have a beautiful blog, thanks for sharing!
    Hey, I have a giveaway here, you could win a Pixie Kit worth $40, come on and join in the fun!
    http://www.pixiedustpaperie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. wlasnie sie nimi opycham :) sa pyszne, tez mnie skusil przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Prezentują się fantastycznie !!!
    Przepisik wygląda na mało skomplikowany ;-) chyba zaniecham diety i się skuszę ;-)
    Pozdrawiam Aga

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis brzmi ciekawie i ciasteczka wyglądają apetycznie, muszę koniecznie spróbować.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepis na ciasteczka spisałam i na pewno dzisiaj zrobię. Śliczny blog, piękne zdjęcia, wytwory.... Zaglądam tutaj już od jakiegośś czasu i na pewno jeszcze wrócę;-)\Pozdrawiam
    Lusi

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy