słodka tarta, na zdrowie !!!

Oj znalazłam cudowny przepis na mazurki...niby nie czas ale ciasto przecież można wykorzystać o każdej porze... i  tak się stało !
Maślane w smaku, kruche i delikatne a na dodatek, przygotowanie to jeden mały pstryczek.
Składniki:
50dkg mąki
masło lub margaryna 25 dkg
cukier puder 15dkg
żółtka 2 sztuki
śmietana 18% 2-3 łyżki

Ja przygotowywałam tartę z połowy porcji, ciasta idealnie wtedy wystarcza  na tradycyjną blaszkę. Zagniatamy składniki i wkładamy na pół godziny do lodówki. Następnie należy je rozwałkować na blasze, wykleić brzegi i piec w temperaturze 180stopni 20 minut. Ja piekłam na oko, wyciągałam raczej po pół godzinie, wtedy kiedy ciasto było przyzłocone. Prze pieczeniem polecam zrobienie dziurek widelcem gdyż inaczej ciasto podnosi się do góry. Po upieczeniu ułożyłam truskawki i wylałam tężejącą już galaretkę, potem już tylko do lodówki i odczekać jakiś czas aby galaretka się ścięła....potem już tylko pozostaje degustacja !!! A skoro o degustacji mowa, Kasia z bloga I worQshop narobiła mi smaka kawą affogato no i zrobiłam sobie taką podobną ;-))
Lody waniliowo - śmietankowe zalałam kawą rozpuszczalną ! Pod wpływem gorącej wody, lody zaczęły się roztapiać i pojawiła się smakowita pianka. Zestaw okazał się idealny na popołudniowe spotkanie w przeddzień lata ;-))
Gorąco polecam, smakowicie i esspresowo !!!!
Pozdrawiam, Ewa

Komentarze

  1. No, i mam kłopot. Zaśliniłam klawiaturę...
    Domiłego

    OdpowiedzUsuń
  2. strzelcie mi w kolano będfzie mniej bolało !!!!!!!!!! ja na diecie jestem !!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznosci, a ja zaraz wyciagam sernik z truskawkami z piekarnkia :))))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak u ciebie kolorowo. Cała grafika świetna.

    Zapraszam Cie do konkursu, w którym można wygrać bluzkę, spódnicę zaprojektowana przez mnie samą.
    http://www.zapalov.blogspot.com/2012/07/konkurs-nowe-nagrody-3-kwadranse-i.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy