Słodki Piątek czyli pyszny przepis na dietę od poniedziałku

Witajcie wszyscy ! Dzisiaj piątek będzie naprawdę słodki gdyż z ogromną radością podsyłam Wam przepis na ciasto z owocami ! Kończy się właśnie czas na truskawki ale pojawiają się już porzeczki,  ze straganów uśmiechają się maliny...i do tych smakowitości potrzebujemy dobrej bazy aby stworzyć super deser !
Dostałam jagody, w głowie miałam kilka pomysłów co z tym zrobić, jednak gdzieś od jakiegoś czasu chodziło za mną dobre ciasto, którego ostatnio w ogóle nie było u mnie czuć.
Co każdy z nas robi kiedy poszukuje przepisu ? Kiedyś otwierało się książkę kucharską a dzisiaj komputer ;-)) Więc i ja zrobiłam dokładnie to samo ! Click click i wyskoczyła cała lista linków plus obrazów dla hasła ciasto z truskawkami. Z truskawkami wydało mi się bardziej dostępne, zupełnie losowo wybrałam drugą pozycję. Okazała się być strzałem  dziesiątkę !


Składniki:
2 i 1/4 szklanki mąki
5 jajek - osobno żółtka, osobno białka
3/4 szklanki cukru
dwie łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki mleka
200 g masła
500 g owoców

1. Do rondelka włożyć masło, wsypać cukier waniliowy (1 opakowanie) i wlać mleko. Podgrzewać aż do rozpuszczenia a potem do ostygnięcia na 15-20 minut.

2. Mąkę przesiać i wymieszać z proszkiem

3. Białka ubić na sztywną pianę i stopniowo dodawać cukier. Jak cukier się rozpuści i powstanie gęsta piana, dodawać partiami żółtka.

4. Do masy jajecznej dodać roztopione masło i na końcu dodać mąkę z proszkiem do pieczenia.

5. Ciasto przełożyć do blaszki 25x30 cm  i w temp. 180 stopni ciasto piec 55-60 minut.

Moje ciacho jest szczególne albowiem zamiast zwykłego mleka dodałam mleczka do kawy (hihihi bo nie miałam zwykłego) i zamiast margaryny masło !!! Cóż, bomba kaloryczna można powiedzieć ale dla tak małej przyjemności, która pojawia się sporadycznie na moim stole, można sobie chyba zrobić raz takie odstąpienie od zasad i przepisu.

Moje drogie, ciasto wyszło wyśmienicie, jest wilgotne, ma maślany smak ! Gorąco polecam przepis znaleziony na stronie Mała Cukierenka pod nazwą Puszyste ciasto z truskawkami. Idealne na słodki koniec tygodnia !

Pozdrawiam, Ewa

Komentarze

  1. Oj Ty kusicielko. Od wczoraj mam wrażenie, że widzę tylko piękne słodkości. Aj! Ten wpis przelał szalę i MUSZĘ coś upieć:)

    Chciałabym Cię zaprosić na Akcję upiększania blogów. Do wygrania personalizowany i gotowy da zamieszczenia na blogu widget społecznościowy. Akcja trwa tylko 1 dzień i kończy się jutro:)

    Pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy