"Pamiętnik" czyli film na Słodki Piątek

Najpierw, zupełnie przypadkowo znalazłam go na internecie i po przeczytaniu opisu na filmwebie postanowiłam go obejrzeć....za kilka dni pojawił się w telewizji polskiej...film o uczuciu, które każdy chciałby przeżyć.



Film ten to bardzo wzruszająca opowieść o młodzieńczej miłości, która za sprawą swojej siły przetrwała wiele lat zanim mogła prawdziwie rozkwitnąć. Ale to nie koniec wzruszeń moje Panie. Film jest przedstawiony w formie retrospekcji wydarzeń zapisanych w pamiętniku. Łączą się tutaj rzeczywistość z przeszłością czego celem jest odbudowanie tych wszystkich przeżyć w głowie pewnej kobiety. Choroba Alzheimera spowodowała, że nie pamięta swoich bliskich, nie rozpoznaje swoich dzieci ani ukochanego męża. Aby sprowadzić ją choć na chwilę z tej drogi zapomnienia, jej mąż przeprowadza się do domu opieki w którym mieszka i zaczyna czytać jej książkę. Opisuje ona ich losy, jest formą pamiętnika, który okazuje się być narzędziem i lekarstwem pomagającym odbudować w głowie żony bohatera ich wspólne życie. Zadanie jest bardzo trudne gdyż choroba nie ustępuje a raczej postępuje i nie powala wprowadzić chorej w świat jej prawdziwej historii na dłużej.
Film porusza bardzo trudny temat miłości ponad wszystko, bezwarunkowej, wytrwałej, cierpliwej, silnej, nieprzejednanej. Ukazuje obraz uczucia o pragnieniu którego często mówimy a którego coraz częściej trudno jest znaleźć.
Miłego oglądania
Ewa


Komentarze

  1. Znam film. Widziałam parokrotnie i za każdym razem z tą samą struną porusza nostalgiczną struną.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze płaczę na tym filmie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie obejrzałam ten film. Cudny. Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy