Sernik krakowski na urodziny i na święta

Jest taki dzień, 
tylko jeden, raz do roku .... Słowa piosenki Czerwonych Gitar śpiewanej raczej przy okazji Świąt Bożego Narodzenia ... ale jakże adekwatny dla dzisiejszego,mojego jedynego dnia w roku



Bardzo lubię ten dzień i choć często wypada w tygodniu, staram się aby był inny niż wszystkie. Tym razem było podobnie - nie mogłam pozwolić aby wpasował się w zwykły tydzień i przeminął bez śladu. Postanowiłam podkreślić go małą ucztą rodzinną a jak na ucztowanie przystało, przygotowałam małe co nieco do jedzenia. Nie była to wyszukana kuchnia, smakowała jednak wyśmienicie. To co szczególnie chciałabym polecić to był SERNIK.


Jestem fanką tego ciasta i cały czas poszukuję przepisu idealnego ! Ostatnio na blogu PISTACHIO pojawił się jego przepis (klik). Jest pyszny !!! Zrobiony z niemielonego sera białego, na maślanym spodzie- jednym słowem idealny przepis na każdą domową imprezę a tym bardziej na zbliżające się Wielkanocne Święta.


Dzisiaj nie mogło zabraknąć również moich ukochanych kwiatów !!!! Już od wczorajszego wieczora miałam w głowie jedną myśl....muszę pobiec do Lidla po kwiaty !!!! Od wczoraj miałam przed oczami te bukieciki tulipanów zgromadzonych z okazji Dnia Zakochanych. Miałam nadzieję, że i bez okazji je tam znajdę i NIE MYLIŁAM SIĘ !!!!! Jak tylko zaprowadziłam Tosię do przedszkola, myknęłam raz dwa do sklepu i już od wejścia się do mnie uśmiechały !!!!!!


 Wybrałam oczywiście mój ukochany, zaczarowany kolor !!!! To właśnie za to lubię zimę, że zaraz po niej pojawiają się w sklepach tulipany !!!! Wtedy goszczą na moim stole bezwarunkowo !!! I bez okazji !!!!
Pozdrawiam świątecznie
Ewa

Komentarze

  1. Mmm zrobiłaś mi smaka na serniczek :) Wygląda apetycznie! Ale twardo się trzymam w tygodniu postanowienia by ograniczać słodycze. Dopiero w weekendy sobie folguje ;)
    Tulipany wybrałaś w pięknym kolorze.

    OdpowiedzUsuń
  2. To miłego świętowania !
    Nikt na świecie nie wymyślił lepszego ciasta niż sernik.
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy