Sernik !!!! Prosty przepis na Słodki Piątek

Sernik jest moim ulubionym ciastem ! Może występować jeszcze w konfiguracji z makiem i wtedy jest to dopełnienie szczęścia dla mojego podniebienia.



Muszę się przyznać, że kolejną strefą mojego domu,która musi zostać przeze mnie przeorganizowana, poukładana i najprościej mówiąc posprzątana to moje przepisy. Chaos panuje tam okropny!!! Mam ich mnóstwo i to bardzo ciekawych, najczęściej prostych i smacznych ale niestety, zdarza się, że nie potrafię ich wśród mnóstwa papierków znaleźć. Kolejnym powodem jednak do wyszukiwania cały czas nowych przepisów jest też chęć sprawdzenia następnego i jeszcze następnego, sprawdzenia siebie, swoich umiejętności i w ten oto sposób chaos się powiększa...  
Dzisiaj chcę Wam zaproponować przepis na tani, prosty i pyszny sernik z twarogu!

Oto składniki i bajecznie proste wykonanie.
- 1/2 kg sera
- 1 szklanka cukru
- 3 jajka
- 6 łyżeczek roztopionego masła
- jeden budyń waniliowy lub śmietankowy
- opcjonalnie rodzynki
- gdyby był zbyt gęsty,możemy dodać mleko

Przygotowanie:
1. Do miski wrzucamy przemielony ser, cukier, żółtka, budyń i wymieszać wszystko
2. Z białek ubijamy pianę i dodajemy do reszty
3. Na koniec dodajemy roztopione masło i ewentualne rodzynki.
4. Formę smarujemy masłem, posypujemy bułką tartą i wylewamy masę do foremki.
5. Pieczemy 1 godzinę w temperaturze 180 stopni.

Sernik pięknie wyrósł ale jak zwykle po wygaszeniu piekarnika opadł. W smaku jest jednak bardzo dobry, bardzo szybko się go przygotowuje i nie wymaga wielu składników. Polecam i życzę smacznego !!! Ewa



Komentarze

  1. Ale mi narobiłaś smaka :) Wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Słodki piątek, tłusty czwartek - nie kuś, ja na diecie!!! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas weekend ciągle pączkowy :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie domownicy to sernikowi ulubienicy :)
    jutro kupię co trza :) i robię ... aż mi slinka cieknie :)

    ja mam stary ciociny przepis i czasami nie opada :)

    co do porządku w przepisach mam identyczny jak Ty
    całuski
    m,

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy