Ciasto na świąteczną niedzielę

Zainspirowana wypiekami kawiarenki w katowickiej Silesii, przygotowałam to oto na pół drożdżowe ciasto



Przepis i przygotowanie są bajecznie proste a ja bardzo lubię takie ciasta, które dobrze smakują i prawie same się robią. Łączenie składników w jednym garnku aby po chwili otrzymać gotowe ciasto, to to co lubię najbardziej ! I w przypadku tego ciasta tak właśnie jest ;-))

Oto składniki:

1/2 kg mąki
1 masło
2 jajka
2 łyżki cukru
3 łyżki śmietany

Przygotowanie:

Masła nie roztapiamy tylko kroimy na małe kawałki i dorzucamy do mąki, jajek, cukru, natomiast do śmietany dorzucamy 5 dkg drożdży a po wymieszaniu i otrzymaniu jednolitej masy, dolewamy je do pozostałych składników. Zagniatamy a po otrzymaniu jednolitej masy, wałkujemy na prostokąt. Otrzymaną powierzchnię smarujemy czym mamy heheh, ja miałam akurat resztkę marmolady różanej więc ona wylądowała na cieście. Następnie zwinęłam ciasto w rulonik a potem pokroiłam go w plastry. Potem pozostaje już jedna czynność do zrobienia, ułożenie ślimaczków na dnie okrągłej foremki do ciasta tak aby zapełnić jej dno.
Następnie wsadzamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 30-40 minut.


Smacznego
Ewa

Komentarze

  1. Bardzo fajne ciasto. Ślicznie wygląda i na pewno wspaniale smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak zobaczyłam Twoją miniaturkę zdjęcia na bloggerze, szepnęłam sobie: Sylwia nie wchodź tu, daj sobie spokój, nie możesz ciągle piec i jeść ciasta! dupka ci strasznie od tego urośnie.... ale weszłam, no i cóż, przepis cudny, składniki wszystkie mam, nie mogę sobie odmówić :) Pozdrowienia od ciastowego potwora, eh...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy