Sprawdzanie przepisów ! Na słodko na święta !

To był impuls.Rzut okiem na lodówkę i decyzja - pieczemy !


Z pewnością pojawi się ta chałka na moim stole bo ja uwielbiam jak się to ciasto samo robi, no ewentualnie robi się go jedną ręką. a na dodatek jest pyszna !Ta wersja jest z jabłkami ale ja myślę o makowej masie....a może trochę z serem ?!


Oto składniki: 

50g masła (o którym zapomniałam hehehe)
1 słoik prażonych jabłek
100g rodzynek (których celowo nie dałam)
1 łyżeczka cynamonu
500g mąki
15g drożdży
200ml mleka
50g cukru
1 opakowanie cukru waniliowego
10g soli
1 jajko
1żółtko

Jako, że w trakcie przygotowywania tego ciasta miałam nieoczekiwaną wizytę, pominęłam kilka składników. Zrobiłam chałkę z połowy porcji a i tak wyszła całkiem spora.

Drożdże wraz z cukrem rozpuścić w ciepłym mleku. Następnie dodajemy mąkę, sól, cukier waniliowy,jajko i żółtko. Wyrobić gładkie ciasto i pozostawić na 1 godzinę w ciepłym miejscu. Po godzinie, należy ciasto rozwałkować i podzielić na trzy części. Na każdej z nich wykładamy masę jabłkową i zamykamy ją w cieście. Tak przygotowane trzy ruloniki łączymy w jedno na ich początku i robimy warkocz. Tak przygotowaną chałkę należy wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 40 minut.   


Rewelacyjne ciasto, proste i szybkie przygotowanie. Polecam przepis i życzę smacznego !
Ewa

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy