Obiad bez mięsa ? Zapraszam

Mój syn bardzo go potrzebuje i jeżeli go nie zje, wchłania po obiedzie wszystko co napotka. Mimo wszystko czasami ryzykuję i choćby raz w tygodniu, eliminuję mięso ze swojego menu.


Placki ziemniaczane z pieczarkami ? Wbrew pozorom, przygotowanie nie zabiera zbyt wiele czasu. Trzeba oczywiście wcześniej przygotować sobie podstawowy składnik którym są ugotowane i rozdrobnione ziemniaki ale samo ciasto i jego przygotowanie nie jest pracochłonne.

Zwykle w sobotę, gdzieś w ciągu dnia, zaczynam zastanawiać się wstępnie nad posiłkami na kolejny tydzień. Zanim wyruszę po zakupy, mam w głowie pomysły i pod nie zapełniam swój koszyk w sklepie.

Pomysłów szukam często w internecie i tutaj muszę wspomnieć stronę internetową do której zaglądam bardzo często a która serwuje mnóstwo posiłków, których przygotowanie nie zabiera pół dnia a i składniki nie są nazbyt wydumane. Mówię o stronie Beaty Lipov Lawendowy Dom...od kuchni. Piękne zdjęcia, mnóstwo kolorów i zdrowe jedzenie przyciągają mnie każdorazowo kiedy szukam inspiracji. Polecam, zajrzyjcie bo właśnie tam znajdziecie przepis na te sycące placuszki (tutaj).


Jak zwykle, nie omieszkałam wprowadzić coś od siebie do tego dania. Nie bez przyczyny, na pierwszym planie zdjęcia powyżej widnieje ser francuski typu camembert :-)) Żeby wzbogacić smak, pokroiłam natkę pietruszki, wrzuciłam ją na patelnię na odrobinę masła, po czym zalałam śmietaną 30% (jak szaleć to szaleć) i jakby tego było mało, wkroiłam jeszcze trochę tego sera. Powstał bardzo ciekawy smak sosu, mimo, że sam w sobie ser jest dosyć ostry w smaku i nie oszukujmy się "śmierdzący", w śmietanie z dodatkiem natki pietruszki, smak złagodniał :-) Mój syn był zachwycony, mimo, że miał na talerzu swoją porcję zupełnie innego dania (bo ja zjadam to co zostanie z poprzedniego dnia - jak zwykle hihihi) to cały czas wykradał mi ten sos, na głos komentując jego zaskakujący smak.

Wiem, że sery francuskie to kontrowersyjny temat, ja lubię je mieć w swojej lodówce, choćby malutki kawałek, na zakończenie posiłku...tak po francusku ;-) po prostu je lubię i tyle :-)

Bon appetit !
Pozdrawiam
Ewa

Komentarze

  1. Grgonzola również fajnie smakuje w takim sosie. Z plackami jeszcze nie próbowałam ale fajnie komponuje się z brokulem i kalafiorem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy