Ciasto na FIT

Z przepisami tej kobiety ubogacam swoją kuchnię nie tracąc tak cennego czasu. Zapraszam za jej sugestią na super pyszne ciasto FIT.


Beata Lipov prowadzi od wielu lat bardzo smacznego bloga o nazwie Lawendowy Dom od Kuchni. Z jej przepisami zaprzyjaźniłam się już dawno. To co przypadło mi do gustu przede wszystkim to czas poświęcany wykonaniu poszczególnych przepisów, drugie miejsce zajęły składniki - dostępne na rynku, rzekłabym nawet, że czasami bardzo mało wyszukane ale efekt końcowy zawsze powalający.


I tym razem urzekł mnie przepis a FIT bardzo mnie zaciekawiło.
Ciasto robi się ekspresowo i z kilku raptem składników: są daktyle i orzechy bardzo drobno pokrojone, żurawina, jeden banan i trzy jabłka. Nie ma tłuszczu ani cukru tylko dwa jajka, łyżeczka sody, przyprawa do pierników, trochę kakao i mąka. W oryginalnym przepisie (klik) Lawendowego Domu jest mąka orkiszowa, ja dodałam taką jaką miałam akurat w domu.


Ciasto jest pyszne, wilgotne i aromatyczne. Jest idealne dla łasuchów gdyż nie można go zjeść zbyt dużo a wszystko to za sprawą ilość składników, które wymagają dokładnego pogryzienia hihihi. Jedną tylko rzecz zrobię następnym razem inaczej, zetrę jabłka na tarce zamiast kroić jej w kosteczkę - myślę, że te kawałki okazały się być zbyt duże w stosunku do reszty i przede wszystko je było czuć.
To jedyna taka uwaga godna zmodyfikowania, reszta zasługuje na 5+

Polecam i życzę smacznego
Ewa

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Włóczka za mną chodzi - czy jestem jedyna ?

Wieczorową porą ...w kuchni

Candy